.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تولید اولین خاویار پرورشی کشور در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: نخستین ماهی خاویار پرورشی کشور سال آینده در استان مازندران تولید می شود.

حسن حبیب نژاد در حاشیه بازدید مدیران کل شیلات استانهای جنوبی کشور از مراکز تکثیر و پرورش ماهیان دریایی شمال کشور و آزاد ماهیان کلاردشت افزود: هدف از بازدید مدیران کل معاونان ، و کارشناسان استانهای جنوبی از مراکز شیلاتی شمال کشور تبادل تجربه و نحوه پرورش و تکثیر ماهیان دریایی است.
وی خاطر نشان کرد: برای توسعه شیلات مازندران دو ظرفیت خوب دریا و پتانسیل آبی هفت میلیارد مکعبی در استان را داریم که پنج میلیارد آن پتانسیل سطح الارضی و حدود دو میلیارد متر مکعب آن آبهای زیر زمینی است که در دو بخش دریای خزر و آبزی پروری فعالیت دارد که در 1840 واحد آبزی پروری ، چهار هزار نفر مشغول بکار هستندکه در بخش گرمابی با تولید 48 هزار تن مقام اول و در بخش سرد آبی با 11 هزار تن در چند سال متوالی مقام دوم کشور را داریم.

حبیب نژاد در ادامه در خصوص پرورش ماهیان خاویاری افزود: 12 واحد پرورش ماهیان خاویاری در استان فعال هستند که چهار واحد آن اختصاصی و هشت واحد آن تلفیقی است که 28 هزار قطعه ماهی خاویاری در حال پرورش است که اولین خاویار پرورشی را در سال آینده در استان خواهیم داشت.

وی گفت: در دو بخش شیلات شهید رجایی ساری و شهید با هنر کلاردشت بحث بازسازی و تکثیر را داریم و در دو بندر بابلسر و امیر آباد نظارت بر صید خاویاری صورت می گیرد.

حبیب نژاد افزود: در سالهای اخیر بعلت آلودگی رودخانه های شمالی بچه ماهیهای استخوانی بصورت نیمه مصنوعی تولید و رهاسازی شده اند که در سال جاری 107 میلیون آن بچه ماهی های سفید و هفت میلیون کپور دریایی نیمه مصنوعی در رودخانه ها رها شده اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.146 seconds.